CATTANweb

CATTANweb logo header

WEB DESIGN:

Cât de important este să avem un site web prietenos cu dispozitivele mobile?

Cât de important este să avem un site web prietenos cu dispozitivele mobile?

Dacă nu sunteți deja convins de cât de important este să aveți un site web prietenos cu dispozitivele mobile, vă pot garanta că nu veți avea nicio îndoială cu privire la acest lucru până la sfârșitul acestui articol.

Dar ce este un site web mobile-friendly?

Un site web prietenos cu dispozitivele mobile este unul care se afișează corect pe dispozitive mobile și portabile, cum ar fi iPhone, Android sau Blackberry, precum și iPad-urile și tabletele. De asemenea, cunoscut sub numele de web design receptiv, aceste tip de site va “răspunde” la orice dispozitiv sau afișaj, fie că este vorba de telefonul mobil sau  de un ecran LCD de 46”. Acest lucru determină o experiență simplificată atunci când vizualizați site-ul web.

Cine are nevoie de vizitatori mobili oricum?

S-ar putea să vă spuneți – “majoritatea clienților mei nu se uită la site-ul meu de pe telefoanele mobile.” Studii recente au arătat că mai mult de jumătate din traficul digital online provine acum de pe dispozitive mobile și prin intermediul aplicațiilor mobile.

Acest lucru variază în funcție de industrie dar, în medie, clienții noștri văd că între 25-60% din traficul lor provine de pe mobil. Chiar și la cel mai mic nivel, este 25% o cifră pe care te simți confortabil să o neglijezi?

Dacă este să combinăm acest lucru cu faptul că  un site web care este de până la standardele web actuale (a se înțelege: mobile-friendly) de asemenea va impacta negativ succesul general în motoarele de căutare, aș spune acum este momentul pentru a începe să luați în serios această mișcare în ceea ce privește web design.

Beneficiile unui site web prietenos mobil

  • Experiență simplificată pe toate dispozitivele
  • Semnal pozitiv de ierarhizare
  • Îmbunătățiți rata de conversie mobilă
  • Experiență îmbunătățită a utilizatorului
  • Viteză de descărcare mai rapidă
  • Mai flexibil și mai eficient din punct de vedere al costurilor decât dezvoltarea unei aplicații

Google folosește capabilitatea Mobile-Friendly a site-urilor ca un factor de ranking

Pe 26 februarie 2015, Google a lansat o declarație oficială cu privire la modul în care va gestiona rezultatele căutării prietenoase cu dispozitivele mobile.

Deși s-a speculat deja pe scară largă că Google ar fi favorizat site-urile web care răspund atât vizitatorilor desktop, cât și celor mobili încă dinainte, au și anunțat public că va avea un efect puternic ca factor de clasificare.

Există o mulțime de lucruri pe care Google le influențează în algoritmul lor de clasificare care ne fac să ne întrebăm” De ce?”. Aceasta nu este una dintre ele.

Începând cu iunie 2016, pentru a coincide cu anunțul Google cu privire la noul lor instrument de testare mobilă, acum este mai important ca niciodată să acordați atenție și scorului de viteză mobilă al site-ului dvs. Pe lângă simpla privire la elementele de design, Google va analiza acum și performanța paginii mobile ca factor de clasament.

Nu aruncați banii pe fereastră

Sunt sigur că ați dat peste un site web care nu este mobil-friendly până acum. Ești în deplasare, verificând meniul unui nou restaurant înainte de a te opri. Trebuie să prindeți și să măriți fiecare secțiune a site-ului pentru a citi ceva sau chiar pentru a naviga pe site-ul web. Doamne ferește să aveți degetele mai mari decât ale unui copil mic și veți sfârși prin a intra pe link-ul greșit.

Credeți că nu, mulți utilizatori de smartphone-uri nici măcar nu vor depune efortul de a naviga pe un site web care nu este formatat pentru mobil. Și de ce ar trebui să o facă? Șansele sunt să meargă înapoi la rezultatele de căutare și să se orienteze la unul dintre concurenții dumneavoastră, care are un site care este ușor de navigat.

Cumpărăturile mobile preiau controlul

Problema formatării pentru dispozitivele mobile devine și mai serioasă atunci când pășim în arena cumpărăturilor online. Cumpărătorii online au început rapid să favorizeze utilizarea dispozitivelor lor mobile atunci când navighează și cumpără produse online.

Doriți să faceți cât mai ușor posibil pentru potențialii clienți să cheltuiască bani și să finalizeze vânzarea. Experiența lor de cumpărături mobile este de cea mai mare importanță aici. Magazinele online au deja destule probleme cu ratele de conversie pentru vizitatorii desktop-ului lor. Dacă le arătăm ratele de conversie pentru vizitatorii mobili pe site-ul lor web care nu este prietenos cu dispozitivele mobile și vor da pe spate.

Luați măsuri!

Nu pierdeți clienții de mobil și nu irosiți traficul de căutare. Asigurați-vă că site-urile web sunt de actualitate,  cu un design adaptabil la dispozitivele mobile. Aici noi vă putem ajuta.

Nu ai găsit încă ce te interesează?
Ai nevoie de alte informații?

Lasă-ne datele tale și vom reveni către tine în cel mai scurt timp.

Totodată, ne poți contacta direct și rapid pe WhatsApp sau folosind Pagina de chat.